Loading color scheme

Novosti

Online druženje na temu: „Simbolika 9. maja nekad i sad“

TPL_BY

Edukativni centar Skupštine Crne Gore juče je povodom Dana Evrope - 9. maja, organizovao onlajn druženje članova Učeničkog parlamenta OŠ „Štampar Makarije” iz Podgorice sa predsjednikom Odbora za međunarodne odnose i iseljenike Miodragom Lekićem i predsjednikom Odbora za evropske integracije Branimirom Gvozdenovićem, na temu „Simbolika 9. maja nekad i sad“.

IMG 0791

Razgovor su otvorili poslanici Lekić i Gvozdenović, a zatim se, u ime škole, obratila nastavnica Nikolina Đurović, koja vodi Učenički parlament OŠ „Štampar Makarije”, nakon čega su učenici intervjuisali poslanike i razgovarali o pitanjima u okviru date teme.

Poslanici su se osvrnuli na simboliku Dana Evrope, 9. maja, koji u prvom redu slavi početak evropskih integracija, obilježen Deklaracijom francuskog ministra spoljnih poslova Roberta Šumana, 1950. godine.

Govoreći na ovu temu, poslanik Miodrag Lekić je istakao da Evropa nije samo muzej u kojem se nalazi istorija ovog kontinenta, već i veliki projekat, koji je započet decenijama ranije.

Poslanik Branimir Gvozdenović je, odgovarajući na pitanje kako možemo da utičemo na to da se u Crnoj Gori više vrednuje dan Evrope, istakao da svi mogu pomoći u toj misiji – poslanici kroz širenje ideja i vrijednosti, usklađivanje zakonodavstva sa evropskom pravnom tekovinom, praćenjem procesa evropskih integracija, a mladi kroz upoznavanje sa vrijednostima i kroz razumijevanje poruke koju evropske integracije nose – a to je da se svi problemi mogu prevazići komunikacijom i dijalogom.

Poslanik Lekić je istakao da mladi nemaju institucionalnu ulogu u procesu evropskih integracija, ali da oni svojim duhom i interesovanjima već čine dio te zajednice.

Učenike je u velikoj mjeri interesovao sistem obrazovanja Evropske unije, kao i benefiti, koji bi obrazovanjem u EU, eventualno bili na raspolaganju učenicima crnogorskih obrazovnih ustanova.

Poslanik Gvozdenović je istakao da se već sada mogu uočiti benefiti dosadašnjih reformi na putu ka EU, a u budućnosti bi to značilo da jednom, kada Crna Gora postane punopravna članica EU, mladi ljudi budu ravnopravni u pogledu prava na rad i školovanje sa građanima drugih zemalja EU, što ne samo da je privilegija, nego i obaveza za mlade ljude da podignu svoje kapacitete na viši nivo, kako bi u skoroj budućnosti bili konkurentni na evropskom tržištu rada.

Na pitanje kako vide svoje školovanje u odnosu na današnje, poslanici su se saglasili da je nekadašnje školovanje bilo umnogome drugačije, rigidnije, ali da je kvalitet znanja i druženja bio na visokom nivou. Današnje školovanje, zaključili su, ima puno prednosti, u pogledu dostupnosti sredstava informisanja, brzine dolaženja do informacija i saznanja, raznovrsnosti sredstava komunikacije i metoda učenja.

Poslanik Gvozdenović je poslao poruku učenicima da poštuju svoje nastavnike, jer su oni za njih primarni izvor znanja, iako im moderne tehnologije omogućavaju da brzo dođu do informacija. Poslanik Lekić se saglasio, istakavši da je škola prije svega tu kako bismo se uveli u svijet razuma i kulture, a nakon toga i upoznali sa nekim važnim činjenicama.

Na pitanje kako vidi crnogorski obrazovni sistem za deset godina, poslanik Lekić je istakao da vjeruje da će obrazovanje u Crnoj Gori za deset godina biti još modernije, kvalitetnije i evropskije. Poslanik Gvozdenović je rekao da je tokom razgovora primijetio kod djece kolektivni duh i vrijednosti koje baštini Evropska unija.

Učenici i poslanici su se osvrnuli i na činjenicu da se istog dana, 9. maja, proslavlja i Međunarodni dan ptica, pa su tim povodom pomenuta i bogata staništa ptica na Skadarskom jezeru i mogućnosti za razvoj ovog kraja.

Na kraju razgovora sumirajući utiske, učenici su zahvalili na datoj prilici i izrazili želju da se uživo susretnu sa poslanicima.